Jag behövde få ut några tankar ur huvudet så jag stoppade dem här istället

Det är antagligen helt ohållbart. Det är så svårt så svårt, men om jag tänker efter är det så fruktanvärt lätt. Till och med JAG har betydligt större bekymmer än det här, det är så löjligt! Vad håller jag på med liksom? Jag pluggar inte, jag gör inte det jag skulle vilja få gjort, som jag skulle vara så glad över att få gjort. Jag sitter vid datorn, kommer på sida efter sida jag måste kolla, bara den också och det där är ju faktiskt viktigt, och jag kanske kan lära mig något?

Ja, det kanske jag kan. Men skit samma! Just nu skulle jag ha mest nytta av att lära mig en text som jag själv skrivit utantill, det behöver jag just nu. Det andra kan vänta.

Jag har verkligen snöat in på foton. Titta på foton, analysera sönder foton till minsta beståndsdel, undra vad jag skulle döpt det här fotot till om jag hade döpt det, undrar om det här fotot är bra nog för att vara stolt över, undrar om jag någonsin kommer att kunna göra foton som är viktiga för andra människor, foton jag kan leva på, få göra det på riktigt inte bara på låtsas. Sådant har jag tänkt på i närmare tre timmar nu. Men nu, efter detta pepptalk till mig själv tänkte jag sluta med det och göra det jag ska.

Igår bestämde jag mig för några små saker jag är stolt över att jag bestämt mig för. Så det vill jag skriva här (utan att säga förlåt för att jag inte skriver något som är vettigt för någon annan att läsa även om det är själva tanken med att publicera det). Här kommer det:
- Jag ska sluta pilla sönder mina nagelband. Det finns inte längre NÅGON ursäkt för denna destruktiva sysselsättning. 
- Jag ska sluta ursäkta att jag sagt något jag verkligen inte vill be om ursäkt för. Förlåt ska man säga om man menar förlåt.
- Jag ska sluta fråga mig om ett fotografi duger för "proffsen", "de som kan", allmänheten. Det kommer antagligen resultera i att ingen bild någonsin kommer duga för att tillfredsställa alla, så det är lika bra att skita i att försöka få det så! Den enda jag ska fråga är mig.

Sådärja. Dagens lilla ta-dig-i-kragen :) det känns fint. Här kommer en bild i alla fall, som fettisdagsbullen innan fastan liksom.


PEACE

 


Kommentarer
Postat av: Tora

Hej, hej hopp, jag läste det här nu för sån är jag(seg). Det var vackert att läsa, och jag tycker att det är bra saker du bestämt dig för! Sånt där som andra kanske inte märker, men som för en själv är något väldigt stort. Lycka till och hoppas det har gått bra och god fortsättning i sådana fall, och bättre fortsättning i annat fall. Pus!

2010-03-11 @ 18:39:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0