Kikar ut från idet

det gör min lilla blogg! Och det är sol utanför, så härligt det måste vara att vakna då!

Därför väckte jag min lilla blogg. Ibland är livet bara så att man inte pallar annat än att lunka på, i rask takt. Pallar inte titta särskilt mycket åt sidorna, pallar inte göra några kreativa ryck bara för skojs skull. Även om jag, som är så klok, förstår att det såklart är tidsbesparande att göra roliga saker som tar tid från de tråkiga. Glad --> pigg --> effektiv. Men hur mycket det än är så, så kommer det likförbannat perioder då och då när man inte orkar med det där braiga, man pallar bara att lunka på.

Nu är en sådan tid påväg att ta slut, det känner jag. Saker förändras, det finns numera spännande saker att tänka på som inte ligger jättelångt bort i tiden. Och det är sol, SOL! Ljus! Ljus underlättar det mesta. Och det var alldeles för längesedan det hände något konstnärligt i hjärnan, vilket också automatiskt gör att jag vill börja göra saker igen.

Det som mest såg till att väcka min sovande konstnärliga hjärna var när jag skulle ta ett kort häromdagen. P, S, A, M. Vad säger dessa bokstäver mig? I vanliga fall säger de en hel del, M säger "använd manuellt, you got the power!" till exempel. Häromdagen sa de ingenting, jag mindes inte helt enkelt. Då insåg jag att det var dags att sluta vara konstnärligt inaktiv. Verkligen dags.

Det är roligt att göra blogg. Mest är det roligt att göra fotoblogg. Men då måste man ha foton att göra bloggen av. Så, det ska jag försöka åstadkomma hädanefter. Mer foton att göra blogg av. Och annat av. Förstås.

Hejsvejs tanke-tömmar-grej(=vad denna blogg mest är egentligen)!

PEACE

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0